joomla templates top joomla templates template joomla

Łazik marsjański z Częstochowy najlepszy w Europie

x-news/NTL Radomsko Sp. z o.o. włącz . Opublikowano w Astronomia wiadomości

Są nie tylko najlepsi w Polsce, ale i w Europie. Łazik marsjański, skonstruowany przez studentów Politechniki Częstochowskiej, zajął drugie miejsce w zawodach, które odbyły się w Stanach Zjednoczony. I choć byli tam nie raz, to z tak dużym wyróżnieniem nie wrócili jeszcze nigdy.

Nowa załoga dotarła na Międzynarodową Stację Kosmiczną

RUPTLY/x-news włącz . Opublikowano w Astronomia wiadomości

Międzynarodowa Stacja Kosmiczna. Rosjanin, Amerykanka i Francuz dołączyli do załogi Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Dla Rosjanina Olega Nowickiego jest to druga misja na orbicie, z kolei dla Amerykanki Peggy Whitson już trzecia.

Udany start rakiety Antares. Wyniosła zaopatrzenie dla Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

STORYFUL/x-news włącz . Opublikowano w Astronomia wiadomości

Towarowa rakieta Antares, należąca do prywatnej firmy Orbital ATK, wystartowała w poniedziałek (17.10) wieczorem (czasu miejscowego) z zaopatrzeniem dla Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS). Rakieta, napędzana przez nowe wyprodukowane w Rosji silniki, wystartowała z bazy NASA na Wallops Island, położonej u wybrzeży stanu Wirginia.

W czwartek inauguracja nowego projektora w Planetarium w Grudziądzu otrzymanego w ramach Budżetu Obywatelskiego. Odkryj wszechświat na nowo

info: PiOA w Grudziądzu włącz . Opublikowano w Astronomia wiadomości

W najbliższy czwartek inauguracja nowego projektora w Planetarium i Obserwatorium Astronomiczne w Grudziądzu otrzymanego w ramach Budżetu Obywatelskiego. Zakończyła się "Modernizacja Planetarium w Grudziądzu" w ramach Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego 2017.

Pierwszy tegoroczny spacer kosmiczny zakończony

STORYFUL/x-news włącz . Opublikowano w Astronomia wiadomości

Międzynarodowa Stacja Kosmiczna. Pierwszy tegoroczny spacer kosmiczny został zakończony. W jego trakcie astronauci dokonali niezbędnych napraw na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Wymieniona została między innymi bateria przechowująca energię elektryczną.

Merkury przemknął na tle Słońca. Tak wyglądała jego podróż na tle tarczy słonecznej

R.Ż/Astronomia.eSerwis.info; Sebastian Soberski/PiOA, video: STORYFUL/x-news.pl, NASA/x-news.pl włącz . Opublikowano w Astronomia układ słoneczny

Za nami najważniejsze wydarzenie astronomiczne 2016 roku - tranzyt Merkurego przed tarczą Słońca. Merkury znalazł się w jednej linii między Ziemią a Słońcem. Dzięki temu mogliśmy być świadkami jego przejścia przed tarczą naszej gwiazdy.